حمله به مهاجرین افغان در ایران
نيما فريد نيما فريد

در طی دوهفته اخیر (از تاریخ 2 میزان  تا 9 میزان  سال 1386 ) حمله به جان و مال مهاجرین افغانی مقیم ایران  همچنان ادامه داشته است. علت این حملات پخش فیلمی است که بوسیله پیام کوتای تلفنی به صورت گسترده در بین جوانان ایرانی ماجرا جو پخش شده است. دراین فیلم صحنه ای وجود داردکه گویا دوجوان افغان موجب آزار جنسی دختر ایرانی شده است. 

 

بر اساس گفته های مهاجرین این فیلم اصلا ساختگی است. اما پخش گسترده آن باعث خدشه دار شدن روحیه ای ایرانیت ومجالی برای یک تعداد آدم فرصت طلب و ارازل و اوباش شده تا به مال و جان مهاجرین افغان بدون وقفه تعرض نمایند. براساس چشم دید مهاجرین در مواقع این گونه حملات  از پلیس و نیرو های انتظامی ایران خبری نیست تا اینکه چند تن زخمی و مجروح به جا می ماند تا آمدن آمبولانس پلیس هم سر می رسد زخمی ها را به شفاخانه ها منتقل می نمایند.

 

مهاجرین با سفارت افغانستان تماس گرفته اند تا آنها خود بیایند و مجروحان حادثه را  از نزدیک ببینند اما از سوی مسئولین سفارت گفته شده است که مقامات ایرانی مانع آنها شده و اجازه نداده است تا آنها به شفاخانه ها بروند. مهاجرین با دفاتر سازمان ملل هم تماس گرفته اند، اما در این مورد نه سازمان ملل و نه سفارت افغانستان مقیم ایران هیچ کمکی با مهاجرین نتوانسته اند.

 

تا زمان ارسال این پیام تعداد زخمی ها 11نفر تنها از جنوب تهران  منطقه شهر ری گزارش شده است، از سایر مناطق آمار دقیق وجود ندارد. در بین مجروحان سه الی چهار نفر وضع صحی شان کاملا خراب می باشد. یکی از آنها امروز ممکن است عمل شود که گفته می شود چاقو به قلبش اصابت نموده است. قابل ذکر است گرچه از سوی رسانه دولتی ایران درمورد این فیلم تذکر داده شده است اما باز هم بدون وقفه در هر کوچه و سرکی حمله صورت می گیرد که متاسفانه در بسیاری موارد نیرو های انتظامی موجب تشویق حمله کنندگان شده است.  مهاجرین حتی با بی بی سی نیز مصاحبه نموده اند ولی با این هم امنیت خانواده های مهاجر در معرض تهدید قرار دارد.

 

 

 


November 4th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها